2010. augusztus 21., szombat

Fűszeres szilvalekvár

Nagyon finom lett most a szilvalekvárom. Megmostam, kimagoztam és botmixerrel pépesítettem. Ezután tettem csak fel a tűzre, így sokkal könnyebb volt keverni is. Összesen kb. 1 órát főztem, az utolsó 20 percben raktam bele a következőket: 15 dkg cukor, 1 kávéskanál őrölt fahéj, 1 kávéskanál őrölt szegfűszeg, 1 evőkanál fehérborecet, kevés vanília (aroma). A felsorolt hozzávalók 1 kg gyümölcsre értendők. Nem kell megijedni, az ecetet egyáltalán nem lehet érezni, csak felerősíti a fűszerek aromáját. Kisebb üvegekbe töltöttem és a tetejére 2 cl rumban feloldott kis késhegynyi na-benzoátot tettem.


6 megjegyzés:

Alma írta...

Erről a rumps nátrium-benzoátos megoldásról még nem hallottam.

Alma írta...

Rumos, bocsi.

Anice kötős blogja írta...

MM, én is akarok ilyent!
Még csak most érik a szilvánk, de hiszed vagy sem egész nap a szilvalekvárra gondoltam :)

Taurus írta...

Ha van 1-2 kiló én már nekiállok főzni, így lehet mindenféle formációval kísérletezni, addig, amíg meg nem találom azt, amit az unokáknak fogok továbbadni, mint "Nagyi szilvalekvárja":)

Taurus írta...

A rumban feloldás azért praktikus, mert maga az alkohol is tartósít és így nem lesz csomós a tetején a szalicil vagy más tartósító.

Alma írta...

Tetszik, átadom Róbertnek az infót.Papi lekvárja:))